ŁDF: Z wizytą w Atak Design

11 października w ramach Łódź Design Festival odbyła się Otwarta Debata o designie, która miała miejsce w jednym z największych i najlepszych showroomów z designerskimi meblami, oświetleniem i dodatkami w Polsce –  Atak Design. Nie ukrywam, że na debatę zapisałam się między innymi dlatego, by mieć pretekst do odwiedzenia salonu przy ulicy Żeligowskiego 43A w Łodzi. Nie raz zaglądałam na stronę internetową Ataku w poszukiwaniu ciekawych mebli do projektów, a także informacji o poszczególnych produktach. Asortyment sklepu jest naprawdę szeroki i zawiera meble i oświetlenie najbardziej znanych wnętrzarskich marek. Czy oznacza to, że w Ataku zakupy mogą robić jedynie najbogatsi? Niekoniecznie. Oprócz mebli firm takich jak Vitra, Magis, B&B Italia czy moooi, znajdziecie w tam również projekty polskich designerów, których salon wspiera i promuje, a także bardziej przystępne cenowo produkty. Atak zwraca jednak uwagę na ich wysoką jakość i oryginalne pochodzenie. Przyznam się, że przybywając tam miałam mieszane uczucia. Z jednej strony byłam niezmiernie ciekawa, jak Atak działa, a z drugiej strony obawiałam się tej światowej atmosfery i znalezienia się w miejscu, w którym będę się czuła nieswojo. Na szczęście bardzo miło się rozczarowałam. Atmosfera salonu, a także debaty była bardzo przyjemna i rodzinna – nawet pomimo ogromnego udziału publiczności, która bardzo licznie przybyła na wydarzenie. Atak jest rodzinną firmą, która bardzo mocno odwołuje się do swoich tradycji. Dzięki dobremu zrządzeniu losu, udało się mi dotrzeć na debatę na czas i zająć miejsce siedzące. Cała dyskusja trwała bowiem prawie 2 godziny! Śmiało mogę jednak powiedzieć, że była ona pasjonująca. Dyskusję moderowała Pani Małgorzata Szczepańska, redaktor naczelna ELLE Decoration, która z tym zadaniem poradziła sobie wyśmienicie – zresztą czego innego można by oczekiwać od profesjonalistki. Zaproszeni goście: Maja Ganszyniec, Krystian Kowalski, Dorota Koziara, Łukasz Pastuszka (MOOMOO Architects), Tomek Rygalik, Łukasz Zagała (medusa group), a więc czołówka polskich architektów i designerów, starała się odpowiedzieć na pytanie, jak odnieść sukces w branży projektowania. Nie ukrywam, że temat mnie bardzo zainteresował, zwłaszcza u progu rozwijania moich skrzydeł jako niezależny przedsiębiorca. Niestety dla mnie, głównym tematem był jednak sukces w tworzeniu nowych wzorów i wdrażaniu ich do produkcji. Starałam się mimo to bardzo pilnie słuchać, gdyż zgromadzeni designerzy oraz architekci mieli bardzo wiele ciekawych rzeczy do powiedzenia, których nie omieszkam wziąć sobie do serca. Miałam okazję porozmawiać osobiście między innymi z Łukaszem Pastuszką z MOOMOO, co było dla mnie nie lada frajdę. Łukasza „znałam” z FUTU, w którym czytałam o nim artykuły. Udzielił mi od serca szczerych rad i opowiedział, jak wyglądały początki firmy MOOMOO. Podczas debaty, Pani Jolanta Pasynkiewicz, dyrektor kreatywny firmy Comforty, która również brała udział w spotkaniu, opowiadała, jakie czynniki wpływają na wybór  projektu młodych designerów do wdrożenia przez firmę Comforty. Dla Was, moi drodzy koledzy i koleżanki, zajmujący się wzornictwem mam informację, że marka chętnie wspiera idee młodych ludzi. Ponadto coraz więcej firm zainteresowanych jest współpracą z designerami młodszego pokolenia. Co należy zrobić, aby Wasz projekt został wyprodukowany pod nazwą światowej marki? Bardzo pilnie pracować, nie spoczywać na laurach, cenić się, lecz nie mieć zbyt wygórowanych oczekiwań i być świadomym, że nic nie przychodzi samo bez włożonego wysiłku i pracy. A jakie konkluzje można było wyciągnąć dla osób niezwiązanych z branżą? Rozwijajmy w nas samych i w naszych dzieciach zamiłowanie do sztuki, do dobrego designu. Pokazujmy im ładne wnętrza, korzystajmy z istniejących już we współczesnej Polsce wielu możliwości do kształtowania gustów młodego pokolenia. Jeśli chcemy żyć w pięknej Polsce, to właśnie jest jeden z kluczy do sukcesu. Jak to zrobić? Wystarczy chociażby, że sami przyjdziecie do Atak Design. Właściciele gorąco zapraszają i zachęcają do odwiedzenia swojego showroomu. (A na gościnie się znają – Atak dostaje 5 gwiazdek w kategorii przyjmowania gości za… przepyszne chlebki ;))

Maria Podobińska-Tuleja

cropped-proste_wnetrze_logo-011.jpg

 

#showroom #atakdesign #lodzdesign #lodzdesignfestival #zwizytawshowroomie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *